Friday, September 5, 2008

Myth or Reality?


Jam dah pukul 7.00 petang.Dalam 20 minit lagi waktu berbuka nak masuk.Aku tengah tengok tv.Tiba-tiba ade orang ketuk pintu.Em,mekanik yang baiki kereta aku!!!

Yelah,esok aku dah nak balik.Balik ke tempat pengajian aku.So,kereta kena service la dulu.

Mekanik tu suruh aku hantar dia balik kat workshop.Aku pun ikut je.Aku test kereta tu.Bila aku tekan minyak dia aku dapat rasa ada yang tak kena.so aku suruh la dia pegang dulu kereta tu.Yang best nye ,dia kata tak pe .Kite kasi try dulu kereta ni.

Dia bawak kereta tu masuk 8 km ke dalam hutan Jalong.Aku cakap hantar aku balik dulu sebab aku nak berbuka pose.Dia tak pose takpelah kan? Em,dia cakap tak pe .


Sampai je kat dalam hutan tu ,tiba-tiba kereta tak boleh gerak.Dia tekan minyak tapi kereta tak nak gerak.Memang macam cerita hantu sebab kiri kanan ada ladang getah je.Lampu takde dan takde orang langsung.Nak jadikan cerita best lagi,line telefon pun takde.So hanset tak boleh guna langsung.

Hati aku dah menyumpah dah.Aku men gear kereta tu.Doa biar la dia boleh jalan ke tempat ada line telefon.Tiba-tiba dengan kuasa ALLAH kereta tu berjalan la jugak lebih kurang dua kilometer sebelum rosak balik.

Tempat baru ni takde orang ngan lampu,tapi ada line telefon.Mekanik tu pun telefon la anak dia ,Ada la dekat setengah jam tunggu anak dia datang.Menyakitkan hati je tunggu.Dah la hujan lebat,gelap,lapar pulak tu.Memang macam cerita dongeng kan.


Nasib baik la anak dia datang jugak.So,aku diselamatkan dari tempat tu.Dalam pukul 8 aku pun berbuka pose la.Nasib bek selamat kan.Harap-harap la kejadian tu tak jadi kat korang.Lepas ni kalau ada orang suh hantar macam tu.Cakap Sori sikit,saya pose.




No comments: