Wednesday, May 5, 2010

Enam haiwan hybrid(campuran) yang mengagumkan





Singa , harimau dan beruang. Uniknya!!!!

Kalau kita perhatikan semua haiwan hybrid ni , kita akan sedar yang kemungkinan yang tiada berpenghujung.

Walaupun jarang dalam dalam alam semula jadi , individu dari spesis yang berbeza tapi ada kena mengena macam
(kuda dan zebra, lembu dan kerbau, kura-kura dan penyu).

Hah,tak guna cakap panjang. Jom tengok contoh-contoh haiwan hybrid ni =)






Zebroids

Zebroids ialah haiwan yang terhasil dari zebra dan kuda ataupun keldai .Ada jugak
zorses ,zonkeys , zonies dan campuran dengan pelbagai jenis lagi.comel kan dia ni???



Savannah cats

Kucing Savannah ialah nama yang diberikan kepada campuran kucing biasa dan kucing liar africa.

Menariknya , kucing savannah
jauh lebih manja daripada kucing biasa dan lebih setia kepada tuannya daripada anjing.Mereka ni boleh diajar untuk main tangkap bola.




Ligers

Ligers ialah campuran antara singa jantan dan harimau betina dan saiz mereka sangat besar.Diorang ni berbeza daripada tigons yang datang dari singa betina dan harimau jantan.Ada juga campuran
leopans(harimau bintang dan singa) .jaguleps (jaguar dan harimau bintang) ,dan ada juga lijaguleps (singa dan jagulep)





Wholphins

Campuran daripada paus pembunuh palsu dengan ikan lumba-lumba Atlantic.Ada dijumpai di Hawaii. Mempunyai sebanyak 66 gigi berbanding ikan paus pembunuh-44 dan ikan lumba-lumba-88


Grolar bears

Campuran daripada beruang kutub dan beruang darat.Beruang darat ialah satu binatang ganas yang kita tak nak jumpa dalam hutan.Yang menariknya, grolar bear ni jadi secara semulajadi.



Beefalo

Ini pulak campuran antara kambing dan Kerbau Amerika. Daging beefalo ni kalau dimakan mempunyai kurang kolestrol berbanding daging lembu dan kambing.



P/s: Lepas ni nak campurkan apa pulak ye?
Kucing dengan tikus?=ratscat
ataupun kucing dengan anjing=catsdog



Moral: kucing dengan anjing tak mungkin jadi geng....kecuali dalam cerita cats dog(betul ke nama kartun ni?)

12 comments:

rhapsody LiN said...

catdog je lahh..

hikhik~
;p


dh pernah tgk hibrid manusia n babi?
:p

Ery Farieha said...

menarek =D

sophie said...

Comel giler savannah cat tu! tinge panjang..eheheh

Syida Shukor said...

suka tengok catdog ! comel ja . tehee .

tak sangka pulak ada haiwan macam ni .

senorita_alynne said...

cat & dog kan cartoon..xde kaitan dgn yg hidup or mati :))

thanks for dropping by at my blog. i will follow u :))

infozi said...

haha cite cat dogs memang best la layan..!

NHIDAYAT said...

wowww bestnya info, serius best!

heee btw i love dat wholpins....gila cute rasa nak bela satu...

Shukor said...

nk kucing savannah!..ngeh3 :P

Nazatul shima said...

subhanallah..besarnye kuasa Allah..

~kuyam~ said...

catdog tu ade dah
dalam citer kartun
ahahaha :D

Cik Akma said...

uihh mmg pelikk. seram je tgk hahaa

Aidi-Safuan said...

huhu... macam2 jenis binatang ade dalam dunia nih. tak habis explore jer. :)