Thursday, April 16, 2009

Mana kau tau aku ni orang?








Hari ni awal-awal lagi aku dah keluar rumah.
Pukul 8 malam aku dah gerak ke kampus sebab nak cari bahan untuk wat lab bio this week.

Kat kampus,aku habiskan masa sampai pukul 12 tengah malam.Tepat je jam berdetik pukul 12 ,aku gerak balik rumah sebab mata aku dah tak boleh tahan lagi.

Bukak je pintu rumah,takde sorang pun kat rumah.Gelapnye.mungkin diorang keluar makan kot?takpelah...
Aku terus baring kat katil.Solat isyak pun belum.Tak larat sangat dah ni.Aku tido dulu lah,karang bangun awal aku solat lah.

ZZZZZZZZZZZZZZZ...................

Pintu bilik terbuka......aku terjaga
la Riaz dah balik ke?
"weh, ko tak takut ke tido sorang-sorang ni?Riaz tanya aku. "Tak...Nak takut ape nye?"aku heran.Sejak bila mamat ni cakap tegas semacam je .

"Alah,lagipun kau orang dah balik"buat ape nak takut" aduss......

Riaz terus keluar dari bilik bila aku cakap macam tu.
Sebelum dia keluar,dia sempat cakap " MANA KO TAU AKU NI ORANG?"

Aku terkejut sangat-sangat dan tiba-tiba terjaga dari tidur.Aku tengok bilik gelap dan keadaan sama dengan masa aku mimpi tadi.

Diorang semua belum balik lagi.....

Sampai hari ni aku masih terpikir apa yang aku nampak sebentar tadi khayalan atau realiti ?

Apa pulak yang korang rasa =)

No comments: