Wednesday, October 8, 2008

Mask.....





Hari ini aku sekali lagi di sini.

Keseorangan.......................

Orang bertanya pada aku,"Kenapa aku selalu nampak ko sorang-sorang?"

Pada zahirnya,memang aku keseorangan,tapi bagi aku , kadang-kadang kita perlu bersendirian untuk mendapatkan ketenangan. Setiap orang mempunyai cara mereka sendiri,dan aku?

Aku memilih untuk berada di sini,pada masa ini,di tempat ini supaya aku dapat memikirkan sesuatu bagi menyelesaikan masalah aku.Sekurang-kurangnya aku berdepan dengan masalah aku sendiri.

Duduk di balkoni apartmen,memandang ke luar.Setiap titisan hujan dijadikan Allah dengan penuh keunikan.Aku berfikir ,setiap kejadian yang dijadikan tuhan mempunyai sebab dan akibat ia dijadikan.Kalau direnung-renungkan ,ye,memang takde sesuatu pun yang dijadikan tanpa sebab.Sebab tu lah semua orang ada buku amal kebajikan kita sendiri.Buat baik dibalas baik,dan buat jahat dibalas jahat.

Ingatlah,kehidupan itu mungkin,tapi kematian itu pasti

No comments: