Monday, December 29, 2008

Aku kembali





Dah sekian lama aku tak de kat sini.Sibuk dengan peperiksaan yang 'bukan teman kita'.
Barulah aku tau yang kos persediaan ke medicine tak semudah yang disangkakan.Tambahan lagi medicine itu sendiri.Tapi macam mana pun aku dah memilih jalan ini.Jalan yang akan menentukan hidup aku pada masa hadapan.Tak kira macam mana susah pun ,aku kena teruskan jugak sebab inilah yang aku mahukan dari dulu lagi. Aza-Aza Fighting.......

Seminggu bercuti,inilah peluang aku untuk berehat kat rumah.Kalau sebelum ni kat Cyberia,paling awal untuk boys tido ialah pukul 2 and paling teruk tak tido langsung tapi kat rumah ,tak sampai pukul 11, aku dah pengsan kat atas katil.Selesaikan balik semua hutang-hutang tido sebelum ni.Tapi kali ni aku mungkin tak seseronok cuti-cuti yang lain sebab opah aku pun tak berapa sihat.Aku hanya boleh doa yang dia akan cepat sihat.

Teringat waktu kecik-kecik dulu,

Aku antara ahli keluarga yang ganjil dalam family kembangan aku sebab aku yang paling muda antara semua.Aku ni dah la selalu kena buli dengan adik beradik aku dan sepupu-sepupu semuanya.Dari kecik,opah yang jaga aku.Aku lahir kat Kl tapi pindah kat Perak masa umur aku 2 tahun.Ayah dengan mak aku kerja jadi opah la yang jaga aku.Dari hantar ke Tadika sampai la balik tadika.Opah selalu bagi aku rm 1 lepas kelas.Masa tu dapat seringgit tu dah terlalu banyak dah.Aku ingat lagi opah penah kena baling dengan cebok sebab dia marah aku main air.Aku ada lelah so tak boleh main air lama-lama.

Opah selalu belanja aku aiskrim.Masa aku sekolah rendah,opah selalu datang check sekolah agama rakyat sama ada aku ok tak?(pasal aku suka gaduh ngan budak gemuk kat situ).Kadang-kadang bila balik sekolah agama rakyat aku belikan opah laksa.Memang selalu jugaklah.

Bila aku dah masuk Form 1 ,aku pindah kat asrama,jadi kehidupan aku mula berubah la ,tak duduk rumah lagi,so tak banyak interaksi dengan opah la.Tapi yang paling aku ingat asal aku balik je dia akan masakkan gulai tempoyak favourite aku,tak pun buat laksa kegilaan aku.Memang aku macam ni.Pasal masak-memasak ni memang selalu opah aku la no 1.

Bila aku dah form 4 ,opah kena sakit sampai dah tak boleh jalan lagi.Dia dah tak masak lagi macam dulu.Aku kesian sangat kat dia pasal aku pun tak reti masak.Takde orang kat rumah,so aku pun tak tau nak buat apa.Mujur la parents aku cari jugak maid untuk tolong opah aku.

Dan hari ini,aku masih berharap opah aku akan sembuh..................

No comments: