Friday, July 25, 2008

Ayat Khat timbul dari minuman Nescafe

Sering kita lihat dalam internet gambar -gambar tulisan Allah tertulis di badan haiwan,pokok,buah-buahan dan sebagainya.Namun saya sendiri bersyukur kerana pernah melihat sendiri pengalaman tulisan Allah terukir dari cawan yang diminum ayah saya di Malaysian Wok KLIA,

Peristiwa ini berlaku pada tahun tahun 2004 ketika saya berusia 14 tahun .
Pagi itu kami sekeluarga(kecuali abang saya) bertolak ke KLIA untuk menghantar kakak saya ke Australia kerana dia akan menghadiri program Summer Camp di sana.Selepas kakak masuk ke dalam Departing side.Kami berehat sebentar di Malaysian Wok untuk bersarapan pagi.

saya memesan Mihun dan air limau ais ,mak saya memesan laksa tanpa minuman dan dia memesan air nescafe untuk ayah saya dengan tujuan berkongsi air tersebut.Selepas beberapa lama air yang dipesan pun sampai.Semua orang menikmati sarapan masing-masing sehingga ayah saya berhenti minum dan bertanya kepada ibu saya mengenai cawan nye

'Maknya ,cawan ni memang ada tulisan berukir ker'?

mak saya pun rasa hairan lalu bertanya kepada waiter di kedai tersebut

'Eh,cawan kami memang bersih cik .Mana ade ukiran langsung'!

Ayah saya lantas mengeluarkan wang Rm 50 untuk membeli cawan tersebut namun kata manager di kedai tersebut'Kedai kami jual air cik,bukan jual cawan,'cik ambik je la cawan tadi.'


Cawan tersebut dibawa pulang dan diproses supaya tulisan tersebut tak hilang

Inilah antara kejadian ajaib menunjukkan kekuasaaan Allah.

Di bawah saya lampirkan beberapa gambar yang sempat saya ambil.

Wallahualam



















































































































No comments: